Leaf

Saunový svět

Vstupem do saunového světa se vám otevírá relaxace v několika prohřívacích místnostech pod jednou střechou. V jedinečném luxusním wellness si můžete užít nejen svět saun, ale součástí jsou i masáže nebo privátní whirpool.

Jak se saunovat

Saunování jako takové je určeno především pro „povznesení ducha a posílení těla“. To znamená, že by mělo probíhat nenásilně, mělo by ve vás vyvolat příjemné pocity a následný klid. Proces saunování se obecně dá rozdělit do tří fází:

1. Prohřátí

  • Doporučená doba v sauně je 10 až 15 minut. Prohřátí by mělo být stále příjemné.
  • Při vstupu do sauny by mělo být vaše tělo suché. Při vstupování příliš nevětrejte, najděte si vhodné místo.
  • Doporučená poloha v sauně je vsedě, případně vleže, pokud je v sauně prostor (méně lidí).
  • Mějte na paměti, že na horních lavicích je vždy teplota nejvyšší. Pokud se saunováním začínáte, pobývejte spíše na nižších lavicích.
  • V sauně můžete pobývat nazí na prostěradle, případně se můžete pohodlně zabalit do prostěradla a zachovat si tak svou intimitu.
  • U dětí doporučujeme nižší lavice a kratší dobu saunování.

2. Ochlazení

  • Ochlazení těla po ohřátí v sauně je nezbytnou součástí saunování a provádí se různými způsoby - zchladit se můžete ve sprše nebo pomocí džberu.
  • Před vstupem do ochlazovacího bazénku či jezírka by mělo být samozřejmostí osprchování se vlažnou nebo studenou vodou, a to z hygienických důvodů. Díky sprše se zároveň lépe připravíte na teplotní změnu.
  • Při ochlazování pak dbejte i na zchlazení hlavy, aby nedošlo k přehřátí organismu.
  • Postupné ochlazení vyvolává příjemné pocity.

3. Relaxace a občerstvení

  • Po zchlazení rozehřátého těla by měl nastat klidový režim. Pro tělo je důležité se s teplotní změnou vyrovnat a zklidnit se na další saunovací proces.
  • Pro příjemně strávené chvíle odpočinku využijte vnitřní či venkovní relaxační místnosti nebo venkovní lehátka a posezení. Tóny relaxační hudby nebo úplné ticho dotváří tu pravou atmosféru odpočinku.
  • Neměli byste zapomínat na pitný režim, abyste nebyli dehydratovaní.
  • Osvěžit se můžete na saunových barech, kde vám připravíme lehké občerstvení, čerstvé džusy nebo sypané čaje.

Během celého saunování je na místě dbát na soukromí, intimitu a relaxaci ostatních, proto se chovejte tiše a omezte hlasité hovory. Buďte prosím ohleduplní k ostatním návštěvníkům a hlavně: Pořádně si to užijte!

Celému tomuto procesu říkáme saunovací kolečko a je vhodné jej opakovat 3krát až 4krát podle vaší chuti a nálady.

Etiketa saunování

  • Před vstupem do wellness se umyjte mýdlem a důkladně se osušte.
  • Respektujte soukromí, intimitu a relaxaci ostatních saunujících.
  • Ve wellness se chovejte tiše a omezte hlasité hovory.
  • Před každým vstupem do potírny setřete vodu z povrchu těla, aby nedocházelo k nežádoucí tvorbě vlhkosti v sauně.
  • Do sauny vstupujte zásadně bez plavek a bez bot. Pro odložení plavek jsou připraveny boxy a pro pantofle botníky před saunami.
  • Saunujte se na prostěradle nebo se zahalte do osušky či prostěradla.
  • V sauně zbytečně nevětrejte, v prostoru dveří se zdržujte jen po dobu příchodu či odchodu.
  • V případě, že navštěvujete saunu s dětmi, zajistěte jejich klidné chování tak, aby nerušily ostatní saunující.
  • Buďte ohleduplní k ostatním návštěvníkům a podělte se s nimi o místo v sauně tak, aby si i oni mohli vychutnat požitek ze saunování.
  • Pokud je v sauně více lidí, používejte polohu vsedě.
  • Dodržujte v tichých zónách klid a ticho. V tichých zónách se nemluví, jsou určeny pro všechny, co vyžadují klid.

Saunová doporučení

  • Ideální je se saunovat 1x až 4x týdně, podle vaší potřeby a nálady.
  • Do sauny byste neměli chodit hladoví nebo naopak přejedení.
  • Nezapomeňte doplňovat tekutiny během saunování i po odchodu ze sauny.

Co jsou to tiché zóny

Jsou viditelně označeny zvenku i zevnitř místnosti. Slouží k relaxaci v tišším a tlumenějším prostředí s žádnou či tichou hudbou. V tichých saunách a odpočívárnách se nemluví. Prosíme, dodržujte v těchto zónách klid a ticho.

Saunování v ročních obdobích

V zimě

V mrazivých měsících je saunování vhodné především k prohřátí a zároveň otužení organismu, lidské tělo získává větší odolnost vůči nemocem a posiluje se imunita. Díky pocení z těla odcházejí škodlivé látky, teplo dokáže uvolnit ucpané dutiny, prohřát promrzlý organismus a naučit ho otužování.

Na jaře / podzim

Saunování na jaře či na podzim pomáhá přivyknout organismus na změny v počasí. Na jaře se tělo detoxikuje po zimě, probíhá jarní očista. Na podzim zase saunování funguje jako otužování organismu, který pomalu připravujeme na blížící se zimu.

V létě

Možná je to paradoxní, ale saunování v letním období pomáhá stabilizovat a posilovat termoregulační systém našeho těla. Díky krátké době v saunové kabině se tělo dostatečně vypotí, aniž by se nadměrně přehrálo. Následné osvěžení ve studené sprše a ledovém bazénku člověka příjemně zchladí a zvýší jeho odolnost vůči extrémním teplotám. Po ochlazení těla, nejlépe vlažnou až studenou vodou, se člověk totiž přestává potit. Venku se tak po saunování budete cítit opravdu báječně, bez ohledu na vysoké teploty vzduchu. Saunové bazénky a jezírko jsou chlazené i v letním období.

Saunovací doplňky a kosmetika

Speciální saunové kartáče, žínky a houby pomáhají otevírat kožní póry a vyplavovat nečistoty z kůže a podkoží. Jemnou masáží pokožky dochází k urychlení rovnoměrného prohřívání celého těla, silnějšímu prokrvení kůže a vylučování potu a tím ke zlepšení funkce krevního a lymfatického systému. Pobyt v parních lázních a v privátních saunách si můžete zpestřit o speciální kosmetiku ve formě peelingových solí a medů určených k prohloubení účinků saunování. Saunovou kosmetiku a doplňky můžete zakoupit na naší recepci.

Leaf